Hem » FIBER, BREDBAND, TV » Felanmälan fiber
Anläggnings ID: Anslutningstyp: Adress: Postnr: Ort:
Prova att tryck på standby knappen ovanpå modemet. Kontrollera att alla lamporna tänds upp.
Kontrollera att sladden sitter i kontakt 2 på modemet samt att den sitter i TV-uttaget.
Kontrollera att sladden sitter ordentligt i kontakt 1 i modemet. Samt att den sitter ordentligt i routerns WAN eller Internet port.
Modemet verkar ha kontakt med vårt system. Prova att göra er trådlösa router strömlös i 5 sec. Vänta sedan några minuter och prova bredbandet igen. Kontrollera även att nätverkskabeln går in i WAN eller Internet i routern
Kolla så att den runda kontakten sitter ordentligt i kontakt 3. Samt att andra ändan sitter i vägguttaget.
Kolla så att kontakten sitter ordentligt i kontakt 3. Samt att andra ändan sitter i vägguttaget. Kontrollera även knappen som sitter sidan om kontakten så den är intryckt på 1.
Modemet har problem att registrera sig. Tryck på nästa knappen för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan, så ska vi kolla på det så fort som möjligt.
Stäng ner det här fönstret eller klicka på länken för att komma startsidan.
Verkar som nätdelen till fibernoden har gått sönder. Tryck på nästa knappen för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan,så kommer vi och byter den så fort vi kan.
Kontrollera att strömsladden sitter i vägguttaget.
Kontrollera att strömsladden sitter i vägguttaget och i kontakten 5V DC.
Kontrollera att strömsladden sitter i vägguttaget och i kontakten POWER.
Kontrollera att strömsladden sitter i vägguttaget och i kontakten 12V DC.
Prova att göra er trådlösa router strömlös i 5 sec. Vänta sedan några minuter och prova bredbandet igen. Kontrollera även att nätverkskabeln går in i WAN eller Internet i routern och att andra ändan sitter i nätverksuttaget
Verkar vara något problem med fibertråden. Tryck på nästa knappen för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan, så ska vi kolla på det så fort som möjligt.
Verkar vara något problem med provisioneringen. Tryck på nästa knappen för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan, så ska vi kolla på det så fort som möjligt.
Lamporna lyser som dom ska och tjänsten borde fungera. Tryck på nästa för att fortsätta att felsöka Kabel-TV:n
Prova att göra er trådlösa router och fibernoden strömlös i 5 sec. Vänta sedan några minuter och prova bredbandet igen. Kontrollera även att nätverkskabeln går in i WAN eller Internet i routern och att andra ändan sitter i porten LAN1.
Prova att göra er trådlösa router och fibernoden strömlös i 5 sec. Vänta sedan några minuter och prova bredbandet igen. Kontrollera även att nätverkskabeln går in i WAN eller Internet i routern och att andra ändan sitter i porten 1.
Prova att göra fiberonten strömlös i 5 sec. Skulle inte Wlan lampan börja lysa så prova att tryck på knappen WIFI på sidan av fiberonten. Tänds lampan då så prova bredbandet igen.
Kontrollera tv-sladden mellan TV:n och TV-uttaget sitter i ordentligt. Ser allt rätt ut så tryck på nästa för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan.
Kontrollera att kabeln är ordentligt iskruvad i kontakten. Ser allt rätt ut så tryck på nästa för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan.
Kontrollera att kabeln är ordentligt iskruvad i den högra skruvkontakten. Ser allt rätt ut så tryck på nästa för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan.
Kontrollera att kabeln är ordentligt iskruvad i den vänstra skruvkontakten. Ser allt rätt ut så tryck på nästa för att skriva in dina kontaktuppgifter och göra en felanmälan.
Låt TV:n stå igång en stund så digitalkortet har möjlighet att få en ny signal.
Skulle inte detta hjälpa kan du även prova att dra ut digitalkortet och sätta tillbaka det igen.
Inställningar POP3: Inkommande server (värdnamn): mail.syd.se Port 110 eller 995 (SSL) Utgående server (värdnamn, smtp): mail.syd.se Port 587 (SSL)
Inställningar IMAP: Inkommande server (värdnamn): mail.syd.se Port 143 eller 993 (SSL) Utgående server (värdnamn, smtp): mail.syd.se
Skriv in användarnamn och lösenord för både inkommande och utgående mail
Kontrollera att knappen till vänster i bild (WIFI) är intryckt.
Kolla under routern och prova att skriva in lösenordet. Lösenordet står på samma ställe som det är överstrukit med blått på bilden. Du kan även prova att trycka på hänglåset höger om WPS lampan. När sedan WPS lampan lyser så provar du att ansluta din enhet igen.
Kolla så att nätverkskabeln sitter i ordentligt i fibernoden/kabel-tv modemet samt att den går in i den blåa porten.
Kolla så att nätverkskabeln sitter i ordentligt i fibernoden/kabel-tv modemet samt att den går in i port 1.
Kolla så att väggkontakten sitter i samt att den runda kabeln sitter i routern. Kontrollera också att den högra knappen är intryckt (POWER).
Kolla så att väggkontakten sitter i samt att den runda kabeln sitter i routern.
Kolla så att väggkontakten sitter i samt att den runda kabeln sitter i 6.
Tryck på knappen 11 och försök sedan att ansluta din enhet igen.
Kolla så att nätverkskabeln sitter i ordentligt i fibernoden/kabel-tv modemet samt att den går in i den röda (8) porten.
Håll in knappen 6 i 10 sekunder tänds lampa 5 så prova igen. Händer inget så gå vidare och gör en felanmälan.
Håll in knapp 6 i 3 sekunder och prova sedan att ansluta igen.
Kolla så att väggkontakten sitter i samt att den runda kabeln sitter i kontakt 14.
Prova att göra den trådlösa router strömlös i 5 sec. Vänta sedan några minuter och prova bredbandet igen.
© 2025. Österlens Kraft AB